Oto 6 raportów, które polecam Waszej uwadze. Dotyczą nie tylko employer brandingu, ale uważam, że każdy EB-owiec powinien je znać i wybrać coś interesującego dla siebie. Są to raporty nie zawsze uwzględniające dane z Polski, ale to co jest cenne to dają szerszą perspektywę zmian zachodzących na rynku pracy, a tym samym na rynku relacji pracodawca-kandydaci-pracownicy.

 

 

Jak używać Facebooka, by zyskał Employer Branding

Oto raport opracowany przez firmę Newspoint. Zawiera kilka przykładów działań EB prowadzonych przez polskich pracodawców na Facebooku w 2017 roku. Dodatkowo cenne komentarze (w tym jeden mój :)) Do pobrania bezpłatnie.

„Największy serwis społecznościowy jest jednym z głównych miejsc komunikacji marketingowej firm oraz świetną platformą dla zarówno dla osób poszukujących z pracy, jak i szukających pracowników. To tu można znaleźć opinie, komentarze czy działania komunikacyjne potencjalnego pracodawcy.”

Pierwsze kroki na rynku pracy 2018

Warto pobrać ten raport i zastanowić się nad tym co czeka firmy w najbliższej perspektywie. SKupia się on na młodych (25-latkach), którzy wkraczają na rynek pracy. Zdecydowana większość nie chce brać na siebie obowiązki lidera.

„Polska reprezentacja studentów i absolwentów w badaniu wyniosła 2508 osób. Korzystając z tak licznej grupy, postanowiliśmy wyodrębnić i przebadać ją w osobnym raporcie pokazującym jak zmienia się podejście do pracy wśród najmłodszych pracowników w Polsce.”

Wyzwania na rynku pracy. Oczekiwania i rozwój

Raport HAYS 2018. „Kadra zarządzająca i działy HR muszą opracować strategię zatrudnienia, która umożliwi sprostanie wysokim i sprecyzowanym oczekiwaniom kandydatów. Oznacza to konieczność zaproponowania nie tylko atrakcyjnego wynagrodzenia, ale również interesującej ścieżki kariery oraz pakietu odpowiednich świadczeń pozapłacowych. ”

Right People, Wrong Place

Raport opracowany przez EY i Linkedina. Dostępny w języku angielskim.

„Analysis of sample of 659 companies revealed a statistically significant relationship between talent-to-market alignment and various measures of firm-level performance. Across the sample the most aligned firms – those in the top quartile of talent-to-market alignment – typically achieved productivity levels more than 50% to approximately 40% higher than those in the bottom quartile.”

The Workforce View in Europe 2018

Badanie firmy ADP.

„Dzięki badaniu, w którym udział wzięło niemal 10 000 pracowników z Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Dzięki wnikliwej analizie niektórych z najbardziej aktualnych tematów, w tym automatyzacji, umiejętności, samozatrudnienia, wydajności i równości, jest to niezbędna lektura dla tych, którzy koncentrują się na budowaniu bardziej ludzkich zasobów pracy.”

Employment Branding Report

Raport firmy Wilson HCG za 2017 rok.

„It’s important to remember that customers often become candidates – and vice versa. Here is where commercial branding and employment branding intersect: The two elements must feel congruent on all levels, and neither deserves less attention than the other. In a glass house, you can’t build a wall between your corporate identity and your employment brand.”

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

Share This

Share This

Share this post with your friends!