Ta książka jest dla mnie zapisem potencjalnej rozmowy z Joanną Heidtman i Piotrem Piaseckim o tym co powinni brać pod uwagę pracodawcy, jeśli chcą faktycznie zatrzymać w swoim zespole właściwych pracowników, pracowników wiedzy. Choć najsłabszym ogniwem tej książki jest jej tytuł „Sensotwórczość”, który w ogóle mnie nie zainteresował i z pewnością nie sięgnęłabym po nią gdyby nie rekomendacja. A to byłby błąd.

Nieustannie szukam informacji i inspiracji jak budować więź między pracodawcą i pracownikami, czy employer branding w Polsce ma sens i na co zwracać uwagę. Sięgam po różne książki, bardzo chętnie po te pisane przez polskich autorów, ponieważ odnoszą się do polskich realiów.

Ta dotyka wielu wątków – pracowników wiedzy, menedżerów, kultury organizacji, innowacyjności, różnorodności i przywództwa. Stawia też ważne dla mnie pytanie o sens wszystkiego co robimy w życiu zawodowym.

Jaki sens ma człowiek w organizacji oraz sama organizacja. Pytania po co istniejemy, co oferujemy i jaką wartość tworzymy – powtarzane są od lat, zarówno w ujęciu marketingowym, HR-owym i ostatnio employer brandingowym.

I właśnie takie pytania postawili sobie Joanna Heidtman i Piotr Piasecki i przez prawie 300 stron prowadzą nas przez meandry wnikliwego obserwowania świata. Ale nie zostawiają czytelnika bez odpowiedzi, wręcz odwrotnie dzielą się swoim autorskim podejściem do organizacji szukającej sensu, prezentują własne metody.

Książkę przeczytałam w dwa wieczory. Choć można ją zaliczyć do książek popularno-naukowych, to przekaz jest prosty i niezwykle logiczny. Autorzy widać, że interesują się zmianami zachodzącymi we współczesnym świecie i odsyłają nas do ważnych książek z dziedziny psychologii społecznej, zarządzania, kultury organizacji ostatnich lat, to jeszcze potrafią wyłuskać kwintesencję tego, co w tych publikacjach jest najważniejsze. Brakuje mi bibliografii na końcu książki, która ułatwiłaby mi sporządzenie listy nowych książek wartych przeczytania.

Książkę tę powinien przeczytać każdy menedżer. Być może tak jak ja znajdzie w niej potwierdzenie, że pytanie o sens pracy staje się najważniejszym wyzwaniem naszych czasów, a może znajdzie tutaj wskazówki jak postępować jeśli chce się faktycznie zarządzać pracownikami wiedzy. Cenne są przykłady wypowiedzi jak menedżerowie motywują i demotywują innych do wdrażania różnorodności i innowacyjności w firmach. Ważny jest też wątek kultury organizacyjnej i jej siły w inicjowaniu i torpedowaniu nowych reguł. A logicznym uzupełnieniem jest opis autorskich metod zawarty w ostatnim 7. rozdziale książki.

Skupiając się na samym pojęciu wartości w pracy, autorzy prowadzą rozważania w trzech perspektywach: ekonomicznej, etycznej i oferowania korzyści. Do tego opisują twarde i miękkie wskaźniki, które pozwalają wzmocnić wytwarzanie wartości w firmach.

Moim zdaniem to książka, którą powinien przeczytać każdy specjalista employer brandingu. Zdecydowanie warto! Słowo klucz to pracownik wiedzy i kultura organizacji. Ten wątek zainteresował mnie najbardziej.

Niech podsumowaniem będą słowa: „Dla pracowników wiedzy – którzy swoim działaniem przyczyniają się do wytwarzania wartości przez organizację – uświadomienie sobie sensu własnej pracy i podejmowanych wysiłków jest warunkiem koniecznym zaangażowania, a co za tym idzie utrzymania dobrej jakości wkładu w wytwarzanie wartości.”

Książkę można kupić online: w księgarni MT Biznes.

#Sensotwórczość #MTBiznes

Dowiedz się jakie książki polecam każdemu specjaliście employer brandingu:

(164) Lista ciekawych książek dla specjalisty ds. employer brandingu

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

Share This

Share This

Share this post with your friends!