JD: Większość firm zainteresowanych budowaniem marki pracodawcy stawia sobie za cel albo budowanie zaangażowania pracowników, albo poprawę wyników finansowych. Teoria mówi, że jak mamy pracowników zaangażowanych, to możemy się spodziewać, oczywiście nie w sposób liniowy, poprawy wyników finansowych. Jak to było w przypadku LINK4?

KM: Wyszliśmy od pracy nad zaangażowaniem pracowników i tak doszliśmy do employer brandingu. Już kilka lat temu wiedzieliśmy, że jesteśmy dobrze zorganizowaną firmą. Zaangażowanie pracowników rosło z roku na rok i zaczęło być na wysokim poziomie. Natomiast nie byliśmy tak dobrze rozpoznawalną firmą na rynku. Zaczęliśmy więc pracować nad tym, aby pozyskiwać lepszych kandydatów do pracy, kandydatów zmotywowanych, którym mamy coś do zaoferowania. W pewien sposób obniża to koszty rekrutacji i utrzymania pracowników. Pracownik, który otrzyma podobną propozycję pensji, będzie wolał zostać u nas, gdzie jest lepsza atmosfera pracy. A koszty zasobów ludzkich nie muszą tak rosnąć jak rośnie rynek. Pracownicy z chęcią będą pracować, gdy widzą inne wartości.

JD: Czy macie Państwo program wewnętrznych rekomendacji, polecania znajomych i zachęcania do składania aplikacji?

KM: Tak. Mamy taki program, który promuje polecanie LINK4 jako pracodawcy. Jeśli osoba polecona przez pracownika zostanie zatrudniona, to może on za to otrzymać punkty wymieniane następnie na różnego rodzaju nagrody. Korzystamy z tego rozwiązania bardzo chętnie, bo ma wiele zalet. W takich przypadkach przychodzą do nas kandydaci, którzy wiedzą już dużo na temat firmy, wiedzą co ich może czekać, i jakie są nasze oczekiwania wobec nich. Wiemy przecież, że często zdarza się, że kandydat zgłasza się do pracy, podpisuje umowę, a następnie przekonuje się, że to miejsce pracy nie spełnia jego oczekiwań. To dotyczy zwłaszcza młodych osób, dla których jest to pierwsza praca, i którzy dopiero testują jak praca w ogóle wygląda. Choć w mojej opinii taka rekomendacja pomaga i sprawdza się także na wyższych stanowiskach, wśród osób z doświadczeniem.

JD: I ostatnie już pytanie. Co Pani dała praca w LINK4?

KM: Mogę tu zrealizować swoje pomysły. Mój szef ma do mnie zaufanie. A widać, że to co robimy ma sens. To fajne uczucie, gdy mówią, że pracując w LINK4, naprawdę są sobą. 

Zapraszam do obejrzenia filmu, który nakręcili sami pracownicy. link 

to jest jedynie fragment wywiadu, całość ukaże się w książce na przełomie 2015/2016 roku

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers:

Share This

Share This

Share this post with your friends!