Druga książka Julity Dąbrowskiej to efekt 1,5 rocznej pracy autorki – kilkudziesięciu rozmów przeprowadzonych z menedżerami w Polsce, obserwacji i doświadczeń zdobytych w ramach projektów doradczych, których celem było opracowanie i realizacja strategii employer brandingowej.

Rynek pracy w Polsce szybko się zmienia. Z jednej strony rośnie samoświadomość kandydatów. Z drugiej coraz więcej organizacji zaczyna konkurować ze sobą, aby pozyskać i utrzymać właściwych pracowników. Kluczem do sukcesu jest zaplanowane budowanie marki pracodawcy, dbanie o jej rozpoznawalność, wyróżnialność i autentyczność. Konsekwentne działania, weryfikowane na bieżąco, czy są skuteczne i efektywne przynoszą oczekiwane rezultaty.

Nie ma jednej drogi budowania marki pracodawcy. Ale za każdą cenioną marką pracodawcy stoją menedżerowie – prezesi, dyrektorzy HR i marketingu. Rozmowy z nimi inspirują, pokazują szersze aspekty funkcjonowania firmy, zachęcają do ich lepszego poznania. Są cennym źródłem wiedzy, na jakich zasadach i wartościach budowana jest kultura firmy. Jest to szczególnie ważne we współczesnym świecie, w którym to kandydaci wybierają sobie szefa.

W książce zostały opublikowane rozmowy z następującymi szefami:

Książkę polecają:

r-tyburcy„Jeśli szukasz jedynie teorii i koncepcji to nie tu. Ręczę natomiast, że znajdziesz praktyczne historie opowiedziane przez ciekawedoświadczone osoby. To jak zmienia się zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy osób związanych z HR, jaki wpływ wywiera budowanie marki pracodawcy na dzisiejszych pracodawców i jakie wnioski z tych zmagań wyciągają jest inspirujące i budujące.” – Rafał Tyburcy, Dyrektor ds. Zarządzania Personelem w Grupie ABC Data

marcin-c582c485czyc584ski11„To lektura ciekawa z racji bogatego materiału źródłowego dotyczącego roli menedżerów w kształtowaniu kultury i wizerunku organizacji. Wśród wielu czysto teoretycznych opracowań na polskim rynku, zdecydowanie wyróżnia ją zainteresowanie prawdziwymi organizacjami i wyzwaniami z jakimi mierzą się pracujący w nich liderzy. Mogę polecić tę publikację każdemu, kto wiedzę o modelach i procesach zarządzania chciałby uzupełnić o rzetelne dane empiryczne dotyczące tego jak faktycznie przebiegają te procesy w dynamicznym środowisku biznesowym.” – Marcin Łączyński, Wiceprezes zarządu firmy TMresearch

jci-99„To lektura obowiązkowa dla wszystkich liderów organizacji. Autorka doskonale uchwyciła podstawową zasadę, która jest jednocześnie warunkiem koniecznym aby odnieść sukces employer brandingowy – marka pracodawcy musi być spójna z marką korporacyjną. Imperatywem zatem jest, aby działania w tym obszarze były spójne z innymi procesami i działania w organizacje. A to lider firmy ma na nie największy wpływ, dlatego też rozmowy z  prezesami to zdecydowanie najlepszy sposób, by pokazać najlepsze praktyki budowania marki pracodawcy.” – Joanna Ciszewska, CEO firmy Stratea Consulting

Patroni książki:

slajd4

Napisali o nas:

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: